Search
Close this search box.

Ne mirăm și punem întrebări!

În cadrul activității am urmărit să creez situații de învățare specifice în care elevii au fost încurajați să gândească independent, să speculeze, să reflecteze asupra unor probleme ce îi vor conduce pe aceștia către o gândire autentică, profundă, eliminându-se superficialitatea.

Obiectivele lecției

  • Capacitatea de a ne mira; valoarea întrebărilor; de ce nu luăm totul ca fiind cunoscut.
  • Formularea întrebărilor; cui putem adresa întrebări și modalități alternative de a formula întrebări.
  • Formularea răspunsurilor, modalități alternative de a formula răspunsuri.
  1. Joc: Descoperă cuvântul!
    Mă gândesc la un cuvânt, iar copiii pun întrebări pentru a descoperi cuvântul la care m-am gândit prin întrebări închise (pot să le răspund doar cu da sau nu).

  2. Anunțarea temei și învățarea conținuturilor:
    Capacitatea de a ne mira; valoarea întrebărilor; de ce nu luăm totul ca fiind cunoscut; formularea întrebărilor; cui putem adresa întrebări și modalități alternative de a formula întrebări.

  3. Verificarea înțelegerii:
    Elevii lucrează pe aplicația Padlet unde vor realiza cele trei sarcini:
    a) Să pui întrebări este un semn de slăbiciune sau de curaj?
    b) Identifică persoane în care putem avea încredere atunci când vrem să punem întrebări.
    c) Scrie întrebări despre încălcarea drepturilor copilului pe care ți le sugerează imaginile.

  4. Feed-back:
    Am oferit feed-back elevilor în vederea aprofundării conținuturilor învățate în această activitate prin realizarea unor observații specifice acolo unde am identificat neclarități sau reușite proprii.

  5. Gândire critică – exprimarea opiniilor asupra învățării în mod personal și reflexiv despre activitatea desfășurată pe aplicația Padlet în sectiunea a II-a.


În cadrul activității am urmărit să creez situații de învățare specifice în care elevii au fost încurajați să gândească independent, să speculeze, să reflecteze asupra unor probleme ce îi vor conduce pe aceștia către o gândire autentică, profundă, eliminându-se superficialitatea. Trebuie exclus mitul singurului răspuns valabil, adevărat și trebuie, astfel, acceptată diversitatea de opinii și de idei. Elevii devin conștienți că de la ei se așteaptă o varietate de păreri și gânduri.

Elevii au fost implicați activ în învățare și să aibă o atitudine critică , să fie sceptici în formularea întrebărilor, răspunsurilor și cui le pot adresa.

Consilier școlar,
Daniela ANDROȘCĂ