Cum se poate învăța utilizând noile tehnologii?
După cum mulți dintre voi știți deja Scratch, un limbaj de programare bazat pe coduri, poate simțiți o provocare de a învăța să programați în Python pentru a crearea povești digitale, jocuri și animații.
Pornind de la dorința de a „experimenta” poți realiza ceva util pentru tine și alți elevi. De exemplu: jocuri, scurte filme care să prezinte experimente, prezentări de informații etc.
Cum puteți realiza acest lucru?
Jocul în Python, filmele și prezentările .ppt sunt realizate de elevi din clasele a VIII-a pasionați sau doar novice în ceea ce privește utilizarea noilor tehnologii. Cu ajutorul noilor tehnologii poți face bine mediului înconjurător în timp ce dobândești abilități în ceeace privește gândirea computațională, rezolvare de probleme. De asemenea îți dezvoltă creativitatea, dar și formarea de atitudini pozitive față de protejarea mediului (inclusiv stoparea diminuării stratului de ozon). Și nu în ultimul rând, urmărind aceste materiale poți să înveți mai ușor alte discipline de studiu, cum ar fi fizica și chimia.
Puteți simți o provocare exact ca și colegul al vostru Rareș.
Iată mesajul lui pentru voi:
„Proiectul în Python a fost inițial făcut ca un joc text-based, dar după câteva modificări am reușit să-l transform într-un joc obișnuit cu o fereastră folosind librăria Tkinter.
Ideea jocului este simplă: ești un manager care poate cumpăra sau vinde centrale. Trebuie să produci cât mai multă energie posibil, dar și să menții emisiile de dioxid de carbon (CO2) la un nivel cât mai redus. Ai 60 de “acțiuni”.
Am folosit multe funcții pentru a stabili câtă energie și câte emisii de dioxid de carbon sunt produse în fiecare acțiune, dar și altele precum codurile QR cu site-uri care oferă informații utile privind reducerea poluării cu noxe.
Am folosit un program numit pyInstaller pentru a transforma codul într-un singur program executabil.”