Search
Close this search box.

Instrumentele digitale – resurse inovatoare pentru activitatea didactică

Activitatea didactică bazată pe jocul didactic-aplicații digitale reprezintă un ansamblu de acțiuni și operații care în paralel cu destinderea și bucuria, urmărește obiective de pregătire intelectuală, tehnică, morală, fizică a elevului.

Jocul didactic este un important mijloc de educație intelectuală extrem de eficient și atractiv care pune în valoare și antrenează capacitățile creatoare ale copilului. Învățând într-un stil creativ, elevii devin creativi.  În activitatea de predare, jocul didactic generează atractivitate, plăcere, destindere acolo unde altfel era doar reguli, teme şi dezinteres. Prin intermediul jocului elevii devin mai volubili ieșind din tiparele rigide ale unei activități impuse, sunt activi și curajoși, își înving timiditatea și învață de plăcere. Jocul didactic interdisciplinar este o activitate în care se îmbină sarcini didactice din domenii de cunoaștere diverse, într-o structură unitară, axată pe învățare. El imprimă activității didactice un caracter dinamic și atrăgător, induce o stare de bucurie și destindere care previne monotonia și oboseala și fortifică energiile intelectuale creatoare ale elevilor.

Elevii au vizionat alături de profesor diferite aplicații digitale care au facilitat învățarea. Din observațiile mele ca și profesor am sesizat că s-au delimitat anumite funcții ale acestor aplicații digitale:

  • funcția de socializare deoarece favorizează comunicarea, orientează energiile spre sarcini colective atunci când elevii lucrează în perechi sau echipe;
  • funcția ludică și recreativă deoarece organizează foarte bine timpul liber rămas la dispoziția cadrului didactic;
  • funcția educativă și de culturalizare care vine să completeze formarea școlară;
  • funcția inovatoare oferă posibilitatea descoperirii unor noi stiluri și moduri de viață;
  • funcția de reglare socială corectează într-o manieră lejeră lipsurile formării și educării, integrand frumos pe elevii marginalizați.

Învățarea prin joc pe care am introdus-o în cadrul cursurilor mele este o abordare de învățare centrată pe elev, în care jocurile duc la atingerea rezultatelor adaptate ale învățării.

Elevii clasei a V-a A au creat proiecte legate de ora de istorie și lecția „Primii oameni”.

Acestea sunt link-urile cu produsele create de elevi.