Search
Close this search box.

Google Earth și Educația Tehnologică

În cadrul orelor de curs desfășurate la clasa a VI-a, la unitatea de învățare: ”Mediul construit”, lecția ”Clădiri: destinații, funcții, tipuri”, fixarea și consolidarea cunoștințelor s-a realizat prin utilizarea aplicației Google Earth.

Prin participarea la grupul de mobilitate ERASMUS+, în cadrul cursului ”Digital Game Based Learning (DGBLcc) co-creation” desfășurat  la școala Platon m.e.p.e., Ganochora, Katerini, Grecia, perioada 24.04 – 28.04.2023, am acumulat o serie de cunoștințe și informații referitoare la învățare bazată pe jocuri digitale, care pot fi aplicate și la disciplina pe care o predau, Educație tehnologică.

Activitatea desfășurată a vizat: inițiere în navigarea prin Google Earth, tehnici de captare, realizarea unor tururi virtuale, și localizarea și identificarea unor obiective (clădiri) de interes geografic. Cu ajutorul aplicației Google Earth pot fi vizualizate diferite obiecte pe suprafața Globului. Deplasarea spre o anumită locație se face apelând la funcția de căutare după o denumire geografică: țară, oraș, localitate, adresă sau specificând coordonatele geografice. Redarea de bază poate fi realizată în formatul 2D (bidimensional), însă este posibilă și în formatul 3D (tridimensional) pentru obiecte de caracter cultural recunoscute la nivel internațional, așa cum a fost și în cazul nostru, elevii localizând o clădire de interes național și internațional, Palatul Parlamentului zisă și Casa Poporului. De asemenea, elevii au navigat virtual la locuința bunicilor situată în alt județ decât reședința actuală. Elevii au fost foarte impresionați de imaginile satelitare, hărțile digitale, și pot să folosească tot mai mult aceste informații vizuale în conceperea unor proiecte sau a unor referate.

CONCLUZII

În urma aplicării chestionarul de feedback elevilor de clasa a VI-a , se desprind urmăroarele idei:

  • elevii nu au mai folosit niciodată aplicația Google Earth atât în viața de zi cu zi, dar nici în cadrul orelor de curs la alte discipline de învățământ,
  • elevii utilizeză foarte des aplicația Google Maps pentru orientarea în spațiul înconjurător,
  • elevii au constatat că cele două aplicații Google Earth și Google Maps nu sunt identice,
  • aplicația Google Earth oferă informații interesante și utile de a explora virtual lumea întregul glob si nu numai,
  • elevii au fost încântați să folosească aplicația Google Earth la ora de Educație tehnologică și să facă un tur virtual a celei mai reprezentative clădiri din România, Palatul Parlamentului, și să descopere localitatea și locuința bunicilor.

Chestionar-Google Earth – 6B

Completează chestionarul online

Profesor,
Dorina GHEORGHIU