Search
Close this search box.

Cine sunt eu? Descoperirea identității prin gândire critică

Această lecție interactivă și digitală încurajează participarea activă a elevilor, dezvoltând gândirea critică și facilitând auto-descoperirea într-un mod captivant și educativ. Feedback-ul scurt de la final ajută la evaluarea impactului lecției și la îmbunătățirea viitoarelor activități de învățare.

Obiectivele lecției

  • Elevii vor explora conceptul de identitate personală și vor dezvolta discernământul și gândirea critică prin jocul “Două Adevăruri și o Minciună”.
  • Elevii vor explora diferite aspecte ale identității personale.
  • Elevii vor oferi feedback succint prin intermediul unui chestionar la finalul lecției.

I. Introducere

a. Discuție deschisă:
Elevii sunt încurajați să împărtășească păreri și întrebări despre identitatea personală, dar și despre conceptul de gândite critică.

b. Explicarea jocului:
Se prezintă regulile jocului “Două Adevăruri și o Minciună”. Elevii vor fi împărțiți în grupuri mici și vor crea afirmații despre ei înșiși, dintre care una va fi falsă.

II. Jocul “Două Adevăruri și o Minciună”

a. Prezentarea grupurilor:
Fiecare grup își prezintă afirmațiile, iar ceilalți elevi încearcă să ghicească care este minciuna.

b. Discuții și analiză:
După fiecare prezentare, se discută despre cum au ghicit elevii minciunile și ce semnale au observat.

III. Chestionar feedback

  • Descrierea lecției într-un cuvânt, folosindu-se site-ul Menti.com pentru obținerea feedbackului.

https://www.menti.com/alvrrfwk1f5u

Profesor,
Ana-Maria PARASCHIV