Search
Close this search box.

Cei trei R- RECICLARE, REFOLOSIRE, REDUCERE

Reduc, Refolosesc, Reciclez deșeurile sunt grupate în sintagma 3R pe care am discutat-o la clasă cu elevii. Am realizat cu elevii mai multe activități care să stimuleze și să aplice cele învățate despre cei 3 R.

SCOP: Promovarea și educarea unor atitudini pozitive față de reciclare, refolosire, reducere

OBIECTIVE: Înțelegerea importanței celor 3 R

​- să introducem conceptele de reciclare, refolosire, reducere ​​​
Promovarea comportamentului responsabil:
​- să învățăm copiii să aprecieze materialele/ obiectele și să adopte practici responsabile de reutilizare, reciclare și reducere a acestora în viața de zi cu zi. ​​​
Explorarea jocului și a creativității: ​
– să implicăm elevii în activități interactive și creative pentru a încuraja învățarea prin joc despre cei 3 R

ACTIVITĂȚI PROPUSE:

Am realizat cu elevii clasei a II-a G, Proiectul cei 3 R, care cuprinde activități diverse, adaptate pentru a înțelege și aplica la vâ rsta lor, 6-8 ani, conceptul celor 3 R.

​Prima activitate a fost legată de vizionarea și discutarea unor filme legate de reciclare.

A doua activitate a fost cea în care am aplicat ceea ce am vizionat și discutat sub formă de jocuri. Un prim joc a fost de a decupa obiectele și de a le plasa la coșurile care le pot recicla. Pe rând s-au dus la tablă și au plasat la coșul potrivit- sticlă, hârtie, plastic-obiectele decupate (din hârtie). Un alt joculeț a fost ”Țara reciclării”- digital. Ca să trăim într-o lume mai curată ursul Bruno, un ecologist înnăscut, te învață cum se hrănește corect fiecare tip de tomberon. Astfel se selectează corect obiectele și se introduc în tomberonul specific fiecărui domeniu de reciclare – plastic, hârtie, sticlă.

​A treia activitate a fost de a refolosi sacoșe mari de hârtie și cartoane pentru a realiza costumul cavalerului Ghindă pentru Carnavalul Toamnei.

​A patra activitate a fost Parada costumelor din materiale reciclabile, realizate din diferite deșeuri ( pungi, cartoane, peturi, cutii de carton etc.), prin care elevii au demonstrat că se pot reutiliza.

​O altă activitate a fost vizitarea platformei unde se colectează uleiul folosit și unde se reciclează. Li s-a explicat de ce trebuie ca uleiul folosit să nu se arunce la chiuvete. Copiii au fost marcați de mirosul foarte greu al uleiului folosit.

EVALUARE ȘI APRECIERE:

Aprecierea creativității și implicării fiecărui elev în activitățile desfășurate. ​
Observarea schimbărilor de atitudine și de comportament în ceea ce privește reducerea, refolosirea și reciclarea diferitelor obiecte.

Carnavaluri cu costumele realizate de elevi.
Popularizarea activităţii pe site-ul şcolii și la panoul clasei.

REZULTATE:

​Elevii clasei a II-a G își doresc un mediu prietenos, în care obiectele să fie folosite rațional, să fie reutilizate și reciclate.
Au învățat să manifeste grijă faţă de mediu, prin exersarea unor comportamente proactive.

Suman Olga Gabriela

Mai multe noutăți

Școala Nr. 156

2°C

ploaie moderată

Răsărit: 07:43
Apus: 16:36

Vineri

5/1°C

Sâmbătă

4/-0°C

Duminică

7/3°C

Categorii