Educația despre empatie și respectul față de ceilalți poate ajuta la crearea unui mediușcolar mai sigur și mai inclusiv. Prin sprijinul comunității, putem diminua impactul negativ al bullyingului și încuraja o cultură a acceptării și toleranței în școală.
Obiective:
1. Să înțeleagă ce este bullyingul și tipurile sale.
2. Să recunoască efectele bullyingului asupra victimelor.
3. Să învețe cum să reacționeze în fața bullyingului, atât ca martor, cât și ca victimă.
4. Să dezvolte empatia și spiritul de colaborare între colegi.
Materiale folosite: flipchart, cartoane, poze reviste, poze internet, carioca.
Activitate de deschidere:
Elevii au fost întrebați ce știe fiecare despre bullying. Aceștia au notat pe tablăcuvintele cheie menționat (ex: agresiune, frică, izolare) pentru a le discuta ulterior.
Definiția bullyingului:
Explicarea conceptul de bullying. Definirea bullyingul ca un comportament agresivrepetat, care poate fi fizic, verbal sau emoțional.
Discuție interactive cu elevii:
Prezentarea diferitele tipuri de bullying:
▪ Verbal (insulte, porecle)
▪ Fizic (lovituri, împingeri)
▪ Emoțional (excludere, răspândirea de zvonuri)
▪ Cyberbullying (mesaje jignitoare online)
După discuții cu elevii, aceștia au primit materiale sugestive pentru a putea crea fiecare grupă câte un afiș, banner despre efectele negative ale bullyingului asupra psihicului uman: izolarea socială, scăderea încrederii în propria persoană și în colegi.
Rezultate:
Elevii clasei VI-a A au reușit să înțeleagă care este diferența între tachinare și bullying, cum să recunoască un agresor și care sunt pașii necesari:
Din perspectivă psihologică, elevii își pot da seama de diferența dintre tachinare și bullying prin mai multe aspect cheie legate de motivație, impact emotional, frecvență ți contextual social în care aceste comportamente au loc. Elevii pot recunoaște diferența prin efectele emoționale pe care aceste comportamente le au asupra celor implicate.